woensdag 18 april 2018

TEXEL 2018

Veel mensen weten dat ik last heb van heimwee.
Nu was ik gevraagd om mee te gaan naar Texel met de familie van mijn vriend.
We zouden dan met zijn 11e zijn.
Ik ben iemand die er niet van houdt om met veel mensen te zijn.
Gelukkig had ik iedereen al een keer of meerdere keren gezien en gesproken.
Want Richard en ik hebben nog niet lang een relatie, dus ik was blij dat ik iedereen al wel "kende".
Misschien dat je het al aan zag komen, maar ik was natuurlijk hartstikke zenuwachtig.
Ik wist niet zo goed wat ik moest verwachten en ik wist eigenlijk ook niet of ze mij wel aardig of iets in de richting vonden.
Nou hier komt het, mijn ervaring op Texel.
Iedereen ging op vrijdag al naar Texel, maar wij gingen zaterdag.
Ik had mijn tassen vrijdag al ingepakt, want ik ben altijd bang dat ik van alles vergeet dus dan heb ik nog een dag om erover na te denken.
We konden zaterdag rustig aan doen , want we wilde rond 1 uur gaan.
Helaas vaarde de boot van Den helder naar Texel in de middag niet, want het water stond niet hoog genoeg.
Om half 4 vaarde de eerste boot weer en gelukkig waren we op tijd om die nog mee te pakken.
Ik vind het altijd fijn om naast Richard in de auto te zitten, ik kan lekker om mij heen kijken, hij heeft mijn hand vast en hij zingt met de muziek mee. Ik kan daar echt van genieten.


Eenmaal aangekomen op Texel gingen de mannen naar een bierbrouwerij en de dames gingen naar een winkeltje en toen naar het huisje, we hebben daarna spelletjes gedaan tot de mannen terug waren.
Gezellig met zijn alle avond gegeten, pannenkoeken en macaroni. Ik had mijn eigen pannenkoeken thuis al gemaakt, want dan heb je minder kans op kruisbesmetting vanwege mijn gluten intolerantie.
Toen zijn we gaan zwemmen ook dat vond ik spannend, want ik vind het niet zo fijn als mensen mijn lichaam kunnen zien. Met gewone kleding heb ik ook altijd wat maten groter want dan zie je het allemaal minder.
Maar gelukkig was het zwemmen heel erg leuk en gezellig, er waren verschillende glijbanen en een wildwaterbaan.
Daarna gauw omkleden en klaarmaken, want we gingen met zijn alle bowlen.
Ik ben niet de beste in bowlen, maar ik vind het wel altijd erg gezellig.
We deden de mannen tegen de vrouwen, helaas hadden wij verloren maar van ons groepje had ik wel de hoogste score, dat is dan wel weer leuk.
Eenmaal thuis was ik helemaal kapot, want we hadden aardig wat dingen gedaan.
Gelukkig kon ik goed slapen.

Zondag
De ochtend gingen we met zijn alle ontbijten.
Toen gauw naar boven en omkleden en klaar maken, want we gingen naar het strand om foto's te maken.



Ik ben echt gek op Richard ♡


Helaas waaide het heel erg hard en was het nogal koud.


Na de foto's zijn we met een klein groepje naar het jutters museum en Eco mare geweest.
Ik ben blij dat we daar zijn geweest, het was gezellig en er was heel veel te zien.
Daarna zijn we nog heel even de Koog in geweest, het was wat later en de winkels gingen dicht.


Eenmaal thuis weer gauw omkleden, want we gingen met de hele groep uiteten bij Bistro 110.
Het was echt heerlijk en goed geregeld wat betreft glutenvrij eten.



We gingen daarna naar de haven, want de vissersboten gingen uitvaren.

Eenmaal thuis lekker op de bank zitten en het spelletje de jongens tegen de meisjes doen.


Ook deze nacht had ik goed geslapen, wat echt heel erg fijn is.

Maandag
We wilde vandaag op een vissersboot gaan, maar helaas vaarde die niet.
Gelukkig konden we daarom wel rustig aan doen deze ochtend.
Daarna gingen we met een groepje naar de vuurtoren, daar zijn we ook in geweest en naar boven gegaan. Echt heel erg gaaf.




Ik had mijn camera mee en heb ook foto's gemaakt.
Helaas vond mijn camera het leuk om de foto's te verwijderen..
Ik ben met Richard nog even over het strand gaan lopen.





Ik hoop echt dat de foto's nog terug gehaald kunnen worden, want er zaten hele leuke bij.
Gelukkig zijn de foto's terug en daar ben ik natuurlijk hartstikke blij mee !!! - de foto's staan hier ook al tussen.
Later in de middag gingen er een paar naar huis. Wij bleven nog een nachtje.
In de avond gingen Richard en ik gezellig met zijn 2e uiteten.
We gingen naar Paal 17, toen we aan kwamen lopen zagen we net het einde van de zonsondergang.
Echt heel erg mooi, we konden aan het raam zitten dus ons uitzicht was echt prachtig.


Ook hier was het fantastisch met glutenvrij eten.
Er was echt heel veel keus en het smaakte echt heerlijk.
Eigenlijk was dit de eerste keer dat we echt met zijn 2e uiteten gingen.
Ik vond het heel erg fijn en heb veel gelachen.

 


Toen we weer thuis waren zijn we de sauna ingegaan.
Ik kan dat niet zo lang volhouden, maar vond het wel lekker.
Daarna gauw onder de douche en comfortabele kleding aan.
Ze gingen spelletjes doen en daarna een puzzel maken.
Ik ben uiteindelijk mee gaan doen met de puzzel en vond het heel erg leuk.


We gingen redelijk laat naar bed, want we wilden de puzzel wel afkrijgen wat ook gelukt is.

Ook deze nacht sliep ik goed.

Dinsdag
Helaas moesten we onze tassen inpakken, want we moesten weer naar huis.
Na het inpakken en gegeten.
Afscheid genomen van degene die er nog waren.
Ik wilde nog even naar het winkeltje van het park.
Heb er wat souvenirs gekocht voor mijn ouders, opa en oma, oma en mijn nichtje.
Daarna was het echt tijd om naar huis te gaan.
We gingen via de Afsluitdijk, wat echt heel erg mooi was.
Opeens stopte Richard bij het monument wat echt gaaf was, want er was een bruggetje dat vol met ijs zat.



En weer door, weer kon ik lekker genieten en rustig zitten.
Ik bedoel met zo iemand naast je , kan je toch alleen maar genieten?! 😍


Ik heb echt onwijs genoten.
Gelukkig totaal geen last gehad van heimwee.
Er zijn veel mensen die zeggen dat relaties stuk gaan op een vakantie.
Ik denk dat onze relatie alleen maar beter is geworden.
Zo ben ik achter van alles gekomen wat ik niet wist, in de positieve zin.
Ja ik wist dat Richard zorgzaam was, maar niet zo zorgzaam.
Ik ben alleen maar meer van hem gaan houden.

Gelukkig kon ik het ook goed met de rest vinden, ik denk dat ze mij ook wel mogen.
Ik zou zo weer met iedereen op vakantie gaan.
oftewel het waren super leuke en gezellige dagen.

Er zijn veel meer foto's gemaakt en ook van de groep, maar dat ga ik niet allemaal online zetten.


Ik hoop dat jullie het leuk vonden.
xx




2 opmerkingen:

  1. Heel erg mooi geschreven Daisy <3
    Het ziet er gezellig uit
    Trots op jou en ook op je Flipje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk Daisy, zo fijn voor jullie

    BeantwoordenVerwijderen